נשלם פחות במונית, תהיה פנסיה לעצמאים ונייבא תמרוקים

    לגבי צמצום פערים, מי שחושב שעוני ודלות צריכים לעבור בירושה – טועה. עוני הוא לא גזירת גורל, הפעולות שלנו יוציאו אנשים רבים מקו העוני. בתקציב הזה נפחית מיסים במיליארדי שקלים
    איתי גדסי No Comments on נשלם פחות במונית, תהיה פנסיה לעצמאים ונייבא תמרוקים

    נוסעים יוכלו לשתף את נסיעתם עם אחרים הנוסעים ליעדים סמוכים, וכך לחסוך בעלויות הנסיעה מבלי לפגוע ברווחיות הענף • לראשונה פתרון וסיוע לעצמאיים במצבים של אבטלה • הקלות רגולטוריות ליבוא וייצור תמרוקים

    כחלון ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90
    לגבי צמצום פערים, מי שחושב שעוני ודלות צריכים לעבור בירושה – טועה. עוני הוא לא גזירת גורל, הפעולות שלנו יוציאו אנשים רבים מקו העוני. בתקציב הזה נפחית מיסים במיליארדי שקלים
    17:32
    19.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: זה מספר האנשים שיוכלו לעלות למירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת אישור התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 בממשלה ביום ה' השבוע, התכנס הבוקר הקבינט החברתי כלכלי במטרה לאשר את הרפורמות שמציע משרד האוצר במסגרתו. הרפורמות מקיפות את כל תחומי הכלכלה ומתמקדות בהעלאת הצמיחה, הפחתת יוקר המחיה וצמצום הפערים החברתיים בחברה.

    שר האוצר, משה כחלון אמר כי התקציב הזה משקף שינוי חברתי כלכלי אמיתי. היקף השינויים החברתיים והרפורמות הוא חסר תקדים בהיקפו ונוגע בכל אחד מתחומי החיים של האזרחים. התכנית הכלכלית כוללת הקלות לעסקים קטנים ובינוניים, המשך הרפורמות בדיור ובבנקאות, יוקר מחייה ועוד. צדק חלוקתי הוא לא סיסמה, התכנית הכלכלית קובעת סדר חלוקתי חדש. בימים הקרובים תשמעו קבוצת כח ואינטרס שבוכות ומתלוננות, אל תתרגשו, אלו קבוצות שפשוט מעולם לא נגעו בהן. אני מצפה מראש הממשלה, חבריי השרים וחברי הכנסת לפעול באחריות ולתת גיבוי מלא לתקציב ולא להיכנע ללחצים של לוביסטים ובעלי עניין. כל אחד מאיתנו צריך לזכור את מי הוא בא לשרת, אנחנו באנו בכדי לשרת את הציבור והאזרחים.

    לגבי צמצום פערים, מי שחושב שעוני ודלות צריכים לעבור בירושה – טועה. עוני הוא לא גזירת גורל, הפעולות שלנו יוציאו אנשים רבים מקו העוני. בתקציב הזה נפחית מיסים במיליארדי שקלים ונגדיל בצורה דרמטית את תקציבי המשרדים החברתיים –הבריאות, החינוך והרווחה אך גם נדע לשמור על אחריות תקציבית."

    במסגרת דיון הקבינט היום אושרו הרפורמות הבאות:

    פתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות ופיתוח תחום מוניות השירות
    ההצעה מוסיפה אפיק שירות חדש בתחבורה הציבורית- "נסיעה שיתופית במונית". במסגרת שירות זה שיינתן באמצעות המוניות המיוחדות, יוכלו נוסעים לשתף את נסיעתם עם אחרים הנוסעים ליעדים סמוכים, וכך לחסוך בעלויות הנסיעה מבלי לפגוע ברווחיות הענף. נוסף להורדת המחיר לצרכן, השירות יגדיל את כדאיות השימוש במונית ביחס לשימוש ברכב הפרטי וכך יביא להפחתת הגודש בדרכים.

    תחרות במשק הגפ"מ למגזר הביתי
    אושרה ההצעה להגברת התחרות במשק הגפ"ם (גז פחממני מעובה) למגזר הביתי. הרפורמה המוצעת תקל משמעותית על צרכנים לעבור בין ספקי הגז השונים וכן תסייע לספקי גז קטנים להתבסס במשק. כיום, על מנת לעבור בין ספק גז אחד לשני נדרשת חתימה בכתב של 51% מבעלי הדירות. כך, פעמים רבות לא מצליחים הדיירים לעבור לספק גז זול יותר בגלל קשיים טכניים. במסגרת ההצעה ישונה מנגנון הבחירה כך שיידרש רוב של בעלי הדירות המגיעים לאספה הכללית של דיירי הבניין. תשלום העודף השנתי אשר משלמים משקי הבית בשל חוסר התחרויות מוערך בכ-400 מיליון ₪ בשנה.

    חסכון וסיוע לעצמאים
    ההצעה מעניקה לראשונה פתרון וסיוע לעצמאיים במצבים של אבטלה, לאחר שנים רבות בהן הנושא נידון ללא פתרון. ההצעה נותנת מענה למספר סוגיות מהותיות לאוכלוסיית העצמאים: יופחתו שיעורי הביטוח הלאומי של אוכלוסיית העצמאיים במקביל להחלת חובת הפרשה לחיסכון פנסיוני, כך שלכלל אוכלוסיית העצמאיים בישראל יהיה כיסוי של חיסכון פנסיוני אשר יוכל לשרת אותם בתקופת הגמלאות. חובת ההפרשה לפנסיה לא תחול על עצמאים מתחת לגיל 21 וכן על עצמאים מעל גיל 55 ביום תחילת החוק.

    במסגרת המודל, מוצע כי עצמאי אשר סגר את עסקו ועמד בכל התנאים המצוינים בגוף ההחלטה, יוכל למשוך שליש מהסכום הצבור למצבי אבטלה או שלוש פעמים שכר המינימום במשק, הגבוה מבין השנים. חיסכון זה מיועד לסייע לעצמאי להחליק את הכנסתו בתקופות של אבטלה והן לסייע במימון הקמת עסק נוסף לצורך השתלבותו בשוק התעסוקה.

    הורדת יוקר המחייה בתחום מוצרי הצריכה
    הקבינט הכלכלי-חברתי אישר הקלות רגולטוריות ליבוא וייצור תמרוקים תוך שמירה על בריאות הציבור ולהחלת פרק שקיפות מחירים על רשתות הפארמה. ההחלטה תביא להפחתת הריכוזיות בשוק התמרוקים, וכן להפחתת הריכוזיות של רשתות השיווק המובילות בענף הפארמה.

    מחר, יום רביעי, יקיים הקבינט החברתי כלכלי יום דיונים נוסף על מנת לאשר רפורמות נוספות הכלולות בתוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018.



    0 תגובות